Autoresponder, czyli prosta i przydatna opcja służąca do wysłania nadawcy automatycznej wiadomości zwrotnej. W dzisiejszym poradniku pokażemy, jak w ciągu kilku sekund włączyć ją na systemowej skrzynce mailowej w OS X.


Pierwszym krokiem jest włączenie programu pocztowego. Domyślnie znajduje się on w Docku. Jeśli go tam nie ma, możecie wyszukać go przez Spotlight. W tym celu wciśnijcie jednocześnie cmd + Spację, a następnie wpiszcie Mail i zatwierdźcie Enterem. Teraz kierujemy kursor na górną belkę, skąd wybieramy zakładkę Mail i klikamy w Preferencje. Naszym oczom powinno ukazać się okno z ustawieniami programu. Jeśli chcecie, możecie tu trochę pogrzebać, na pewno znajdziecie sporo przydatnych opcji. Nas interesuje jednak ostatnia zakładka – Reguły.

Jak ustawić autoresponder?

Za pomocą przycisku Dodaj regułę możecie ustawić proste skrypty, które automatycznie będą wykonywały pewną czynność. Możliwości są spore, a oto dwa proste przykłady: Jeśli odbiorca jest członkiem grupy „Klienci” przenieś wiadomość do folderu „Praca” lub Jeśli wiadomość jest niechciana, przenieś ją do folderu „Spam”. Warto się trochę samemu pobawić, ale przejdźmy jednak do sedna poradnika, czyli tworzenia autorespondera. Po kliknięciu Dodaj regułę powinno ukazać nam się nowe okno, w którym możecie dodać jego opis oraz warunki. O ile pierwszego pola chyba nie muszę objaśniać, to przy drugim mogą powstać wątpliwości, zwłaszcza jeśli używacie wielu kont pocztowych. Osobiście używam pięciu skrzynek, ale tylko dla dwóch chciałbym mieć włączoną automatyczną odpowiedź. Za pomocą symbolu +/- dodajemy lub usuwamy adresy mailowe podłączone do aplikacji Mail. Warunek Gdy określa natomiast, czy autoresponder ma zostać włączony wówczas, gdy pojedynczy e-mail wysłany zostanie na wszystkie wymienione konta (opcja wszystkie), czy na dowolne z nich (opcja dowolny). Resztę opcji ustawiamy tak jak na poniższym obrazku.

Jak ustawić autoresponder?

Ostatnim etapem jest dodanie opcji Odpowiedz na wiadomość oraz uzupełnienie tekstu, który ma zostać wysłany do nadawców. Postarajcie się nie rozpisywać, a jedynie przekazać istotną informację, np. W dniach 10-15.03 przebywam na urlopie. Na wszystkie e-maile odpowiem po powrocie. Jak skończycie, uważajcie klikając OK. Program zapyta się Was, czy chcecie zastosować reguły dla wiadomości, które znajdują się w skrzynce. Pod żadnym pozorem nie wybierajcie opcji Zastosuj – no, chyba, że chcecie poinformować o Waszym urlopie osoby, z którymi ostatni raz rozmawialiście kilka lat temu… Podsumowując, klikacie na Nie stosuj i automatycznie przenosicie się do ekranu preferencji. Możecie już zamknąć program i wysłać do siebie wiadomość testową, aby sprawdzić, czy wszystkie kroki wykonane zostały prawidłowo, a aplikacja automatycznie wygenerowała Waszą odpowiedź. 🙂

Jak ustawić autoresponder?

 

Podobne artykuły 

 

1. Test kamery GoPro Hero. Profesjonalne kamery wykorzystywane przez sportów teraz dostępne dla zupełnie nowej grupy odbiorców.

2.  Kiedy i dlaczego warto wymienic dysk na SSD? Zamiast wydawać kilka tysięcy złotych na nowy komputer, warto unowocześnić i przyspieszyć obecny. W jaki sposób? Wymieniając tradycyjny dysk twardy na SSD.

3. Twoja własna chmura. Są na świecie zawody, których specyfika pracy wymaga natychmiastowego dostepu do firmowych danych, o czym doskonale wiedzą prawnicy, menadżerowie czy handlowcy…

4. Bezpłatna naprawa kart graficznych w MacBookach Pro. Jeśli zauważyłeś w swoim MacBooku nieprawidłowo wyświetlany obraz, sprawdź, czy kwalifikujesz się do bezpłatnej naprawy.

 

Infolinia Cortland:
61 66 90 200

Infolinia czynna od poniedziałku do soboty w godz. 9-20
E-mail: kontakt@cortland.pl | Zgłoś błąd: bledy@cortland.pl

Newsletter Cortland

Korzystaj z okazji, promocji i rabatów.

facebooktwitterblog

Copyright © 1992-2018 Cortland Cortland stosuje pliki cookies. Zgoda na przesyłanie plików zależy od ustawień przeglądarki. W każdej chwili można dokonać zmiany ustawień wyłączając cookies. Szczegoły: Polityka cookies