„Asystenta Dotyku” włączamy wchodząc w Ustawienia na iPadzie lub iPhone’ie, a następnie przechodzimy do zakładki Ogólne i wybieramy Dostępność. Zjeżdżamy niemalże na sam dół strony, po czym odszukujemy napis AssistiveTouch. Włączamy funkcję, przesuwając suwakiem w prawo.
Na ekranie naszego ekranu powinna pojawić się szara, częściowo przezroczysta, ikona z białym kółkiem w środku. Po jej przytrzymaniu możemy decydować o tym, w której części wyświetlacza ma się ona pojawiać po obudzeniu iPhone’a.
Kliknięcie na „Asystenta Dotyku” powoduje pojawienie się nowego okna, skąd możemy wybrać interesującą nas czynność – Ulubione, Siri, Urządzenie, Początek.
Ulubione – skrót do najczęściej używanych funkcji
Siri – skrót do aktywacji asystenta głosowego
Urządzenie – skrót do funkcji zarządzania iPhonem oraz aplikacjami
Początek – cyfrowy przycisk Home
Warto wspomnieć nieco więcej o skrócie Urządzenie, z którego możemy wykonać niemalże dowolną czynność – zablokować ekran, obrócić go, wyciszyć dźwięk, regulować głośność, uruchomić Multitasking, czy wykonać zrzut ekranu.
AssistiveTouch wyłącza się się dokładnie w ten sam sposób, w jaki został aktywowany. Wchodzimy w Ustawienia na iPadzie lub iPhone’ie, a następnie przechodzimy do zakładki Ogólne i wybieramy Dostępność. Zjeżdżamy niemalże na sam dół strony, po czym odszukujemy napis AssistiveTouch. Wyłączamy funkcję, przesuwając suwakiem w lewo.
Przypominamy, że wciąż prowadzimy program bezpłatnej wymiany przycisku sleep/wake w iPhone’ach 5.
Aby sprawdzić, czy Wasz iPhone kwalifikuje się do bezpłatnej wymiany, wystarczy wejść na stronę Apple i wpisać numer seryjny urządzenia. Możecie go znaleźć podłączając telefon do iTunes lub w Ustawieniach (zakładka Ogólne —> To urządzenie).
Przed oddaniem telefonu do serwisu, należy pamiętać o:
1. Wykonaniu kopii zapasowej za pomocą iTunes lub iCloud
2. Wyłączeniu funkcji Find my iPhone
3. Wymazaniu zawartości iPhone’a (Ustawienia —> Ogólne —> Wyzeruj)
4. Zdjęciu wszelkich akcesoriów (np. futerałów)
Oddając iPhone’a do naszego serwisu nie musicie zabierać ze sobą pudełka czy ładowarki, które były dołączone do telefonu. Nie wymagamy również dokumentu potwierdzającego zakup, jeśli od daty zakupu nie minął rok. Wystarczy sam telefon.
Poniżej adresy naszych serwisów oraz telefon kontaktowy.
Poznań, ul. Zgoda 38.Wrocław,
ul. Powstańców Śląskich 95 (Galeria Handlowa Sky Tower)Warszawa,
ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. 7A Katowice,
ul. Uniwersytecka 13 (budynek Altus)Gdańsk,
ul. Złota Karczma 26 (Park Handlowy Matarnia)Gliwice,
ul. Pszczyńska 315 (Centrum Handlowe Europa Centralna)
Kontakt telefoniczny: 22 257 00 02