Programowanie Swift
Każdy może programować.
Uczenie kodowania to również nauczanie logicznego myślenia, kreatywności i samodzielnego rozwiązywania problemów — umiejętności, które mogą przydać się uczniom w przyszłości. Program nauczania Każdy może kodować firmy Apple wprowadza uczniów w świat kodowania poprzez interaktywne zagadki, zabawne postaci i ciekawe zajęcia zarówno w klasie, jak i poza nią. Od samego początku nauki kodowania w języku Swift poznają ten sam język programowania, z jakiego korzystają profesjonaliści tworzący zaawansowane aplikacje.

O aplikacji Swift Playgrounds
Rewolucyjna aplikacja na iPada, która służy do nauki programowania i interaktywnego eksperymentowania z kodem. Rozwiązując łamigłówki, użytkownik opanowuje podstawy potężnego języka programowania Swift – opracowanego przez Apple i używanego przez profesjonalistów do tworzenia najpopularniejszych współczesnych aplikacji. Następnym etapem jest rozwiązywanie szeregu zadań oraz tworzenie bardziej zaawansowanych struktur. Swift Playgrounds nie wymaga umiejętności programowania, dlatego świetnie nadaje się dla początkujących uczniów i studentów.

Wbudowane lekcje programowania
Nauka programowania z pomocą Swift Playgrounds jest niezwykle wciągająca, a aplikacji towarzyszy zestaw lekcji zaprojektowanych przez Apple. Pozwala ona na poznawanie podstawy języka Swift, kierując postacią w trójwymiarowym świecie za pomocą prawdziwego kodu, a następnie przejść do bardziej zaawansowanych zagadnień w kolejnych lekcjach.

Interaktywne środowisko
Swift Playgrounds ożywia kod – po wpisaniu fragmentu programu wyniki są od razu widoczne w edytorze albo w aktywnym widoku graficznym.

Subskrypcje
Subskrypcje treści oferowanych przez inne firmy zapewniają dostęp do ich najnowszych środowisk i uaktualnień. W nauce programowania użytkownik może korzystać z dronów firmy Parrot i robotów marki LEGO, Sphero, Jimu Robots, Wonder Workshop oraz innych producentów.
Od zabawy do Xcode
W aplikacji Swift Playgrounds nawet początkujący programista pracuje z prawdziwym kodem, który można swobodnie przenosić do i ze środowiska Xcode. Otwiera to drogę do eksperymentowania z własnymi pomysłami za pomocą profesjonalnych narzędzi, w których powstają prawdziwe aplikacje na iOS i Maca.
Program nauczania
Każdy może kodować

Przewodniki z serii Każdy może kodować zawierają ćwiczenia do wykonania w klasie, które pomagają uczniom zrozumieć podstawowe pojęcia dotyczące kodowania, oraz ćwiczenia do wykonania bezpośrednio na urządzeniu, które pozwalają ćwiczyć kodowanie i rozwiązywanie problemów w aplikacji Swift Playgrounds. Przewodniki dla uczniów pozwalają uczniom pracować we własnym tempie, a przewodniki dla nauczycieli wspierają pedagogów w udzielaniu wsparcia swoim podopiecznym. Każdy rozdział poszerza wiedzę uczniów, opierając się na już zdobytych informacjach, pozwala im eksperymentować z kodem, stosować poznane metody w praktyce i kreatywnie przedstawiać, jak kodowanie wpływa na ich życie.
Każdy może kodować – pobierz przewodnik po programie nauczania
Kluby kodowania Swift

Kluby kodowania pozwalają przybliżyć kodowanie większej liczbie uczniów, zarówno po lekcjach, w czasie ferii, jak i w dowolnym innym momencie. Te bezpłatne zasoby wzorowane na programie nauczania Everyone Can Code zawierają zabawne ćwiczenia, dzięki którym uczniowie nauczą się kodować w aplikacji Swift Playgrounds i zastanowią się, jak za pomocą kodowania mogliby zmienić życie swoich społeczności. Przewodnik prowadzącego zawiera wskazówki pomocne w założeniu klubu, a także szablony koszulek, naklejek i nie tylko.
Przedstawiamy
Swift Coding Club!
Przewodnik po organizacji
pokazu aplikacji
Dziennik projektowania aplikacji,
plik Keynote
Własne aplikacje w Xcode. Od podstaw.
Nawet bez wcześniejszego doświadczenia możesz wraz ze swoją grupą skoczyć na głęboką wodę projektowania i programowania aplikacji. Program Tworzenie oprogramowania w języku Swift, przeznaczony dla uczestników w wieku od 14 lat, przygotowuje do profesjonalnego tworzenia kodu, czy to na pracę semestralną, czy przed zdobyciem certyfikatu.
Zabawki edukacyjne
Photon
Photon to robot edukacyjny, który pomaga dzieciom rozwijać umiejętność logicznego myślenia, odkrywać nowe technologie i stawiać pierwsze kroki w świecie programowania.
Osmo Coding
Osmo Coding to wciągająca gra wprowadzająca uczniów w świat programowania, aby pomóc im rozwinąć umiejętności logicznego myślenia i rozwiązywania problemów.
Dash & Dot
Dzięki Dash i Dot, uczniowie uczą się logicznego myślenia, kreatywnego podejścia do rozwiązywania problemów oraz pracy w grupie, czyli kluczowych kompetencji XXI wieku.