W pierwszej kolejności udajemy się do Ustawień, a konkretniej, do zakładki Sieć komórkowa. Zjeżdżamy na dół strony i odnajdujemy opcje uprawnień. Za pomocą suwaków możemy zdecydować, które aplikacje mogą korzystać z sieci 3G, a które tylko z Wi-Fi. Warto poświęcić kilka chwil na ich edycję, ponieważ z doświadczenia wiemy, że niektóre programy – zwłaszcza te, które wykorzystują geolokalizację i śledzą naszą trasę – potrafią „wciągnąć” dziennie nawet do 100 MB! Dla niektórych to 50% miesięcznego pakietu, dlatego włączamy dostęp do danych tylko tym aplikacjom, z których korzystamy najczęściej, po czym przechodzimy do kroku drugiego.
Samo nadanie uprawnień to jedynie połowa sukcesu. Zapewne wielu z Was ma na swoim telefonie aplikacje Facebooka, Twittera lub Snapchata. Podejrzewam, że korzystacie z nich codziennie, również mobilnie, dlatego nie odcięliście im dostępu do Waszego pakietu. To zrozumiałe, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby zablokować wybranym programom opcję odświeżania w tle. Pozwoli to zaoszczędzić nie tylko cenne megabajty, ale także baterię. Odpowiednią zakładkę znajdziecie w Ustawieniach → Ogólne. W naszym przypadku takim „pożeraczem” był przede wszystkim Facebook, Messenger, Snapchat oraz Dropbox. Po zmianie ustawień wymienione programy synchronizują się wyłącznie kiedy ich używam, a nie przez cały czas.
Ostatni krok jest zdecydowanie najprostszy, bowiem wymaga od Was jedynie wejścia do App Store i pobrania aplikacji zajmującej się monitorowaniem danych pakietowych. My polecamy przede wszystkim dwie propozycje – DataMan (przejrzysty widżet i sprawny system ostrzeżeń) oraz Widget Data Cellular (bardzo rozbudowany podgląd statystyk z poziomu Centrum Powiadomień). Bez znaczenia, na który z programów się zdecydujecie, w jego opcjach wpisujecie, ile megabajtów danych przyznawane jest Wam miesięcznie w ramach abonamentu, zatwierdzacie i rozpoczynacie monitoring. Jeśli wykorzystacie prawie cały transfer, aplikacja powiadomi Was o tym alertem.
Mamy nadzieję, że dzisiejszy wpis pomoże Wam oszczędzić przynajmniej kilka procent pakietu danych miesięcznie, które przeznaczycie na liczne wejścia na naszego bloga oraz Facebooka i Twittera. Gdyby pojawiły się jakieś dodatkowe pytania, zapraszamy do kontaktu w komentarzach pod wpisem lub przez zakładkę Zapytaj Specjalistę.